
Powerpoint כתוכנה המובילה והנפוצה ביותר בתחום עריכת ויצירת מצגות מאפשרת שימוש נוח ואינטואיטיבי בכלי זה, בנוסף היא מאפשרת עדכון תוכן שוטף בצורה פשוטה ומהירה, ועל ידי אנשים שונים, לדוגמה במצגת ארגונית המצריכה עדכון שוטף על ידי עובדים שונים של הארגון. עוד יתרון של Powerpoint הוא שילוב הממדים בפלטפורמה אחת: תמונות, תרשימים, סרטונים, אנימציה וכו׳.
על אף מתחריה ההולכים ומתרבים כיום בשוק – כשמדובר בשיתוף והפצת מצגות שקפים – Powerpoint עם ידה על העליונה, היא רק הולכת ומשתפרת עם כל גרסה חדשה, ו-Powerpoint של 2017 מעולם לא נראתה טוב יותר, עם מאפיינים חדשים ונוצצים, ממשק משתמש משודרג והתרחבות אל פלטפורמות המובייל וה-web.
במאמר זה נציג חמישה טיפים, קלים ליישום, לכל המעוניין להביא את המצגת שלו אל הפוטנציאל המלא שלה. אתייחס כאן גם אל מאפייני תוכנה בסיסיים היכולים לעזור כשניגשים ליצור מצגת Powerpoint.

זום אאוט
היררכיה
החסרה והוספה
משפט המפתח
שקפי גיבוי
יצירת היפר-לינקים

מה קורה אם יש לנו הרבה מה לומר בנושא של שקף מסוים? מה אם אותו שקף כבר עבר תהליכי תמצות, היררכיות וגיבוש מסרים עיקריים, ועדיין, נותרו לנו המון דברים חשובים לומר לגביו?
בשלב מסוג זה הפתרון הטוב ביותר הוא פיצול השקף. ניתן ליצור שקף כללי המציג את הכותר כאשר אחריו מופיעים תתי-שקפים, כל אחד בתורו מוסיף נתונים חשובים אל קודמיו. ועם זאת, חשוב שנמנע מריבוי של שקפים בעקבות הפיצול, פתרון טוב הוא יצירת מצב בו הנתונים מתחלפים על גבי אותו שקף, כך עבור הצופה מדובר בשקף אחד, הרי הנושא לא השתנה, אך עם זאת הצלחנו להציג לו את הנתונים הרבים והחשובים שלנו באופן מאוורר וזורם יותר.
מעברים ואנימציות

יצירת אייקונים כקבצי EMF

תמונה בעלת עוצמה חזותית הופכת לטריגר של הזיכרון, על פי תאוריית אפקט עליונות התמונה – המוח האנושי מעדיף לעבד נתונים ויזואלית מאשר טקסטואלית.
לתמונה יש יתרון על פני מילה כי היא מקודדת במוחנו פעמיים; גם מילולית וגם ויזואלית, ולכן תגביר את היכולת שלנו לקלוט אותה וגם לשלוף אותה מזכרוננו. ואילו המילה תיצור קידוד מילולי בלבד.
התרגלנו למודל ישן שבו המצגת מתבססת על טקסט ואילו התמונה מתלווה אליו אך למעשה, המודל האידאלי של מצגת זכירה ובעלת אימפקט מבוסס על ״תמונה קודם – טקסט אחר כך״.
תמונות עוצמתיות מייצרות אוירה, חפש תמונות המעבירות את הרגש הנכון עבור המצגת שלך, תמונות שיעזרו ליצור חיבור רגשי של הקהל שלך עם הרעיון שאתה מנסה להעביר, תמונות המשקפות את אישיות המותג שלך.
הדרך הטובה ביותר להימנע מבעיות זכויות השימוש בתמונה היא לעשות שימוש בתמונות מקצועיות ממאגרים חוקיים. קיימים מאגרי תמונות בתשלום רבים וטובים, בניהם SHUTTERSTOCK , ISTOCK ו-GRAPHICSTOCK. בנוסף השימוש במאגר תמונות מקצועי מבטיח לנו תמונות אשר צולמו ועובדו על ידי אנשי מקצוע והן באיכות הנכונה, לא מטושטשות או "מפוקסלות" ובממדים המתאימים.
יצירת סדרתיות

אנשים אוהבים אינפוגרפיקה. היא לוכדת את תשומת ליבינו בכל פעם. אנו נחשפים לה ברשתות החברתיות ובתקשורת על תקן יומי, נפח חיפוש המילה "עיצוב אינפוגרפיקה" ברשת כפי שניתן לראות בגוגל טרנדס ממשיך לטפס מעלה בכל שנה.